Компетентністний підхід при диференціації навчання, як засобу індивідуалізації на уроках хімії, біології та основ здоров’я
Сучасна педагогічна технологія передбачає визнання
індивідуальності учня, яка визначається в значній мірі направленістю його
розвитку. Однією з умов реалізації компетентністного підходу в
особистністно-орієнтованому навчанні хімії, біології та основ здоров’я
являється організація диференціація навчання. Головною метою диференціації
являється переборювання та зглажування протиріч між посереднім підходом до всіх
учнів та індивідуальністю кожної дитини.
Диференціація – це організація навчального процесу
з врахуванням домінуючих особливостей груп учнів.
Індивідуалізація – це врахування особистих рис
кожного учня.
В першому випадку беруться групові, в другому –
індивідуальні особливості, і диференційоване навчання виступає як умова і засіб
індивідуалізації.
Учні одного й того ж класу володіють різним рівнем
засвоєння знань, різним рівнем працездатності. Індивідуальна різниця
проявляється також і в типах мислення. Учні одного й того ж класу відрізняються
один від одного високим. Середнім та низьким рівнем навчаємості.
Все вище сказане достатньо переконливо вказує на
широкий спектр відмінностей між учнями. І тут виникає проблема: як
вчителю побудувати свою діяльність і діяльність учня на уроці, щоб врахувати
всі особливості і створити такі умови навчання, щоб воно було ефективним для
кожної дитини? Як одночасно навчати всіх, але по-різному?
Перш за все потрібно признати, що провідну роль в
його особистому навчанні. Важливий в даному випадку підбір індивідуального
змісту навчання, можливість вибору учнем свого стилю, темпу і ритму, оцінки
результатів. Кожному учню потрібно надати можливість побудувати особисту
навчальну траєкторію засвоєння навчальної дисципліни.
Індивідуальна навчальна траєкторія – це
персональний шлях реалізації особистого потенціалу кожного учня в освіті І-ІІІ
ступеня.
Задача навчання по індивідуальній навчальній
траєкторії полягає в забезпеченні індивідуальної зони розвитку учня, що
дозволяє йому на кожному етапі створювати навчальну продукцію, спираючись на
свої індивідуальні якості і здібності.
Організація особистністно-орієнтованого навчання
учнів має за мету реалізовувати наступні можливості:
·
можливість вибору або виявлення індивідуального смислу і
цілей в кожній темі, на уроці;
·
можливість вибору індивідуального темпу навчання, форм і
методів розв’язку навчальних задач, способів контролю, рефлексії і самооцінки
своєї діяльності на основі знання своїх індивідуальних особливостей;
·
можливість випередження або поглиблення освоюваного
змісту навчального курсу;індивідуальний вибір додаткової тематики і творчих
робіт по предмету.
Основні елементи індивідуальної навчальної
діяльності учня:
·
особиста мотивація діяльності(навіщо це я роблю?);
·
постановка особистої мети(передбачуваний результат);
·
особистий план діяльності;
·
реалізація плану;
·
рефлексія(осмислення своєї діяльності);
·
корекція і переросподіл цілей.
Організація розвитку по індивідуальній траєкторії
здійснюється за допомогою диференціації навчання, згідно якого до кожного учня
слід підходити індивідуально, диференціюючи матеріал, що вивчається по степені
складності. З більш датальною інформацією ви зможкте ознайомитись на сайті http://umni4ka.ucoz.ua
Комментариев нет:
Отправить комментарий