пятница, 29 января 2016 г.

Компетентністний підхід при диференціації навчання, як засобу індивідуалізації на уроках хімії, біології та основ здоров’я

Сучасна педагогічна технологія передбачає визнання індивідуальності учня, яка визначається в значній мірі направленістю його розвитку. Однією з умов реалізації компетентністного підходу в особистністно-орієнтованому навчанні хімії, біології та основ здоров’я являється організація диференціація навчання. Головною метою диференціації являється переборювання та зглажування протиріч між посереднім підходом до всіх учнів та індивідуальністю кожної дитини.
Диференціація – це організація навчального процесу з врахуванням домінуючих особливостей груп учнів.
Індивідуалізація – це врахування особистих рис кожного учня.
В першому випадку беруться групові, в другому – індивідуальні особливості, і диференційоване навчання виступає як умова і засіб індивідуалізації.
Учні одного й того ж класу володіють різним рівнем засвоєння знань, різним рівнем працездатності. Індивідуальна різниця проявляється також і в типах мислення. Учні одного й того ж класу відрізняються один від одного високим. Середнім та низьким рівнем навчаємості.
Все вище сказане достатньо переконливо вказує на широкий спектр відмінностей між учнями. І тут виникає проблема: як вчителю побудувати свою діяльність і діяльність учня на уроці, щоб врахувати всі особливості і створити такі умови навчання, щоб воно було ефективним для кожної дитини? Як одночасно навчати всіх, але по-різному?
Перш за все потрібно признати, що провідну роль в його особистому навчанні. Важливий в даному випадку підбір індивідуального змісту навчання, можливість вибору учнем свого стилю, темпу і ритму, оцінки результатів. Кожному учню потрібно надати можливість побудувати особисту навчальну траєкторію засвоєння навчальної дисципліни.
Індивідуальна навчальна траєкторія – це персональний шлях реалізації особистого потенціалу кожного учня в освіті І-ІІІ ступеня.
Задача навчання по індивідуальній навчальній траєкторії полягає в забезпеченні індивідуальної зони розвитку учня, що дозволяє йому на кожному етапі створювати навчальну продукцію, спираючись на свої індивідуальні якості і здібності.
Організація особистністно-орієнтованого навчання учнів має за мету реалізовувати наступні можливості:
·         можливість вибору або виявлення індивідуального смислу і цілей в кожній темі, на уроці;
·         можливість вибору індивідуального темпу навчання, форм і методів розв’язку навчальних задач, способів контролю, рефлексії і самооцінки своєї діяльності на основі знання своїх індивідуальних особливостей;
·         можливість випередження або поглиблення освоюваного змісту навчального курсу;індивідуальний вибір додаткової тематики і творчих робіт по предмету.
Основні елементи індивідуальної навчальної діяльності учня:
·         особиста мотивація діяльності(навіщо це я роблю?);
·         постановка особистої мети(передбачуваний результат);
·         особистий план діяльності;
·         реалізація плану;
·         рефлексія(осмислення своєї діяльності);
·         корекція і переросподіл цілей.
Організація розвитку по індивідуальній траєкторії здійснюється за допомогою диференціації навчання, згідно якого до кожного учня слід підходити індивідуально, диференціюючи матеріал, що вивчається по степені складності.

Повністю роботу можна переглянути за посиланням:
https://drive.google.com/drive/my-drive

Комментариев нет:

Отправить комментарий