пятница, 15 ноября 2013 г.

Ігрова діяльність

Гра наряду із трудом на навчанням – один з основних видів  діяльності людини, дивовижний феномен нашого існування.
За визначенням, гра – це вид діяльності в умовах ситуацій,  спрямованих на відновлення та засвоєння суспільного досвіду, в якому складається та удосконалюється самоуправління поведінкою.
В людській практиці ігрова діяльність виконує такі функції:
·                  Розважальну (це основна функція гри – розважити, доставити задоволення, натхнути, пробудити інтерес);
·                  Комунікативну: засвоєння діалектики спілкування;
·                  Самореалізації у грі як полігоні людської практики;
·                  Ігротерапевтичну: подолання різних труднощів, що виникають у  інших видах життєдіяльності;
·                  Діагностичну: виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання  в процесі гри;
·                  Функцію корекції: внесення позитивних змін в структуру особистих показників;
·                  Міжнаціональної комунікації: засвоєння єдиних для всіх людей соціально-культурних цінностей;
·                  Соціалізації: включення в  систему суспільних відношень, засвоєння норм людського спілкування.
Більшості ігор властиві чотири головні риси (за С.О. Шмаковим):
·                  Вільна розливальна діяльність, що застосовується лише за бажанням дитини, заради задоволення від самого процесу діяльності,  а не лише від результату (процедурне задоволення);
·                  Творчій, в значній мірі імпровізований, дуже активний характер цієї діяльності (“поле творчості”);
·                  Емоційне піднесення діяльності, суперництво, змагальність, конкуренція, атракція та ін. (чуттєва природа гри, “емоційна напруга”);
·                  Наявність прямих або непрямих правил, що відображають  зміст гри, логічну та тимчасову послідовність її розвитку.
В структуру гри як діяльності органічно входить цілепокладання,  планування, реалізація мети, а також аналіз результатів, в яких  особа повністю реалізує себе як субєкт. Мотивація ігрової діяльності забезпечує її добровільності, можливостями  вибору та елементами змагальності, задоволення  потреби в самоствердженні, самореалізації.
В структуру гри як процесу входять: а) ролі, взяті на себе  граючими; б) ігрові дії як засіб реалізації цих ролей; в) ігрове застосування предметів, тобто заміщення реальних речей ігровими, умовними; г) реальні відношення між граючими; д)  сюжет (зміст) – область дійсності, що умовно відтворюється у грі.

Значення гри неможливо вичерпати та оцінити розважально-рекреативними  можливостями.  В тому й складається її феномен, що, являючись розвагою, відпочинком, вона здатна перерости в навчання, в творчість,  в терапію, в модель типу людських відношень та  проявів у праці. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий