суббота, 16 ноября 2013 г.

Сучасний урок
            Ключовим компонентом класно-урочної форми рганізації навчання є урок – форма організації навчання, за якої навчальні заняття проводяться вчителем із групою учнів постійного складу, одного віку й рівня підготовленості протягом точно встановленого часу, за сталим розкладом. Умовно кажучи, урок — це «відрізок» навчального процесу, який є закінченим за смислом, у часі й організаційно.
Від якості уроку залежить ефективність функціонування всієї школи. Тому багато теоретиків і практиків працюють над його вдосконаленням.
Загальні вимоги до уроку такі:
1.      проведення уроку на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду, закономірностей навчального процесу;
2.      проведення уроку на основі методик гуманних дидактичних концепцій;
3.      особистісна спрямованість, тобто забезпечення учням умов для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів, здібностей та життєвих настанов;
4.      оптимальне поєднання і системна реалізація на уроці дидактичних принципів;
5.      встановлення міжпредметних зв'язків, які усвідомлюються учнями;
6.      зв'язок із раніше засвоєними знаннями, навичками, уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів;
7.      актуалізація, стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості учня: мотиваційної, пізнавальної, емоційно-вольової, фізичної, моральної тощо;
8.      логічність, вмотивованість і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності учнів;
9.      ефективне застосування сучасних дидактичних засобів, особливо — комп'ютерних;
10.  тісний зв'язок із життям, першою чергою з особистим досвідом учня;
11.  формування практично необхідних знань, навичок, умінь, ефективної методики навчально-пізнавальної діяльності;
12.  формування мотивації навчально-пізнавальних дій, професійного становлення, потреби постійної самоосвіти;
13.  діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку.

Окрім цього, кожен урок має сприяти ефективній рералізації основних функцій дидактичного процесу — освітньої, розвиткової, виховної та самовдосконалення. В контексті сучасних концепцій навчання на перший план, замість освітньої, виходить виховна функція дидактичного процесу — формування всебічно та гармонійно розвинутої особистості. Це вимагає, безумовно, зміни парадигми уроку з метою формування духовного світу учня, допомоги в його самоактуалізації та самореалізації, визнання права бути суб'єктом навчального процесу і формування суб'єкт-суб'єктних взаємин на кожному уроці. Така парадигма має бути гуманною і особистісно спрямованою. Відповідно, грунтовно змінюється зміст цих функцій та вимоги до уроку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий